I. PAREIGYBĖ
1. Pareigybės paskirtis – tinkamai organizuoti ir vykdyti įstaigos dokumentų apskaitą, užtikrinti tinkamą ir efektyvų personalo administravimą.
2. Pareigybės lygis – B.
II. SPECIALŪS REIKALAVIMAI PAREIGYBEI
3. Personalo specialistas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
3.1. būti Lietuvos Respublikos pilietis arba turėti leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje;
3.2. turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį išsilavinimą ar specialųjį vidurinį išsilavinimą, įgytą iki 1995 metų;
3.3. labai gerai mokėti valstybinę kalbą;
3.4. būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius, darbuotojų saugą ir sveikatą, personalo valdymą ir kitą su jo atliekamu darbu susijusią veiklą, bei gebėti juos taikyti praktikoje;
3.5. išmanyti Dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos taisykles, standartus, dokumentų forminimo ir apdorojimo metodus, dokumentų (bylų) parengimo saugojimui tvarką;
3.6. turėti kompiuterinio raštingumo žinių ir įgūdžių gebėti naudotis informacinėmis technologijomis ir ryšio priemonėmis (MC Office programomis, interneto naršykle, elektroninio pašto programa ir kt.);
3.7. gebėti rengti teisės aktus, kitus informacinius, organizacinius ir tvarkomuosius dokumentus (Centro direktoriaus įsakymus, pareigybių aprašymus, pažymas, ataskaitas, personalo dokumentus ir kt.);
3.8. mokėti rasti, valdyti, kaupti, sisteminti, atnaujinti ir apibendrinti informaciją;
3.9. turi būti susipažinęs ir savo veikloje vadovautis Centro nuostatais, Centro vidaus tvarkos taisyklėmis, Centro direktoriaus įsakymais, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės, civilinės saugos instrukcijomis, higienos normomis ir taisyklėmis bei šiuo pareigybės aprašymu;
3.10. turi žinoti Centro struktūrą;
3.11. laikytis konfidencialumo, apie asmenis žinomą informaciją teikti tik įstatymų numatytais atvejais ir tik siekiant apginti geriausius jų interesus;
3.12. būti sąžiningam, atsakingam, pagarbiai, korektiškai elgtis su aptarnaujamais ir kitais asmenimis, išmanyti tarnybinio etiketo reikalavimus bei jų laikytis;
3.13. nuolat siekti atnaujinti savo teorines žinias ir praktinius įgūdžius bei gebėjimus, tobulinti profesinę kompetenciją ir kelti kvalifikaciją.
III. FUNKCIJOS
4. Personalo specialistas vykdo šias funkcijas:
4.1. registruoti gaunamus ir siunčiamus dokumentus, Centro direktoriaus įsakymus, su jais supažindinti Centro darbuotojus, perduoti Centro direktoriaus rezoliucijose nurodytiems darbuotojams dokumentus, pavedimus ir kitą informaciją;
4.2. aptarnauti telefonu asmenis: išklausyti asmenį, išsiaiškinti jo prašymo esmę, pagal savo kompetenciją atsakyti į asmens klausimą arba nurodyti kompetentingų nagrinėti ir spręsti rūpimą klausimą Centro darbuotojų pavardes, telefonus, teikti kitą asmens pageidaujamą viešai skelbtiną informaciją, nukreipti telefono skambučius, priimti ir perduoti informaciją šiuolaikinėmis ryšio priemonėmis, išsiųsti korespondenciją paštu;
4.3. informuoti Centro darbuotojus apie rengiamus posėdžius ir pasitarimus, juos protokoluoti;
4.4. priimti svečius, oficialias delegacijas, partnerius, laikydamasis svečių priėmimo etiketo;
4.5. rengti Centro direktoriaus įsakymus ir kitus dokumentus dėl darbuotojų priėmimo į darbą, perkėlimo į kitas pareigas, atleidimo iš darbo, atostogų suteikimo, komandiruočių, darbo stažo, priedų, priemokų ir pašalpų skyrimo ir kitais personalo valdymo ir veiklos klausimais;
4.6. kasmet nustatytu laiku parengti Centro dokumentacijos planą;
4.7. tvarkyti įstaigos darbuotojų asmens bylas, rengti Centro darbuotojams išrašus, pažymas ir kitus dokumentus, kurių reikia jų asmeniniams bei socialiniams klausimams spręsti;
4.8. rengti Centro darbuotojų darbo sutartis, jas registruoti, įrašyti sutarčių pakeitimus;
4.9. užtikrinti bylų išsaugojimą pagal jų saugojimo terminus, užtikrinti bylų perdavimą nustatytu laiku į archyvą, tvarkyti Centro archyvą;
4.10. parengti Centro darbuotojų kasmetinių atostogų suteikimo eilę, koordinuoti ir kontroliuoti šios eilės laikymąsi;
4.11. organizuoti konkursus, atrankas laisvoms Centro pareigybėms užimti;
4.12. pildyti Centro administracijos ir kitų darbuotojų, nepriklausančių Centro padaliniams, darbo laiko apskaitos žiniaraščius;
4.13. konsultuoti Centro darbuotojus personalo administravimo, dokumentų rengimo klausimais;
4.14. vykdyti kitus teisėtus Centro direktoriaus pavedimus žodžiu ir raštu.