I. PAREIGYBĖ
1. Elektrėnų socialinių paslaugų centro (toliau – Centras) Pagalbos šeimai padalinio (toliau – padalinio) vedėjas socialiniams reikalams – socialinių paslaugų srities darbuotojas, kuris vadovauja, organizuoja, koordinuoja ir atsako už padalinio veiklą.
2. Pareigybės lygis – A2.
II. SPECIALŪS REIKALAVIMAI PAREIGYBEI
3. Padalinio vedėjas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
3.1. būti Lietuvos Respublikos pilietis arba turėti leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje;
3.2. mokėti valstybinę kalbą pagal trečiąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, nustatytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų patvirtinimo ir įgyvendinimo“;
3.3. turėti aukštąjį socialinio darbo ar jam prilygintą išsilavinimą;
3.4. turėti ne mažesnę kaip 2 metų patirtį socialinio darbo srityje;
3.4. turi būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reguliuojančiais socialinių paslaugų teikimą ir gebėti juos taikyti;
3.5. išmanyti Dokumentų valdymą, žinoti Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles;
3.6. turėti kompiuterinio raštingumo žinių ir įgūdžių, gebėti naudotis informacinėmis technologijomis ir ryšio priemonėmis (MS Office, Teams ir Zoom programomis, interneto naršykle, elektroninio pašto programa ir kt.);
3.7. žinoti Centro veiklos specifiką, tikslus bei funkcijas, struktūrą, įstaigos finansines ir technines galimybes;
3.8. žinoti darbo organizavimo tvarką, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės saugos, elektros saugos reikalavimus;
3.9. žinoti ir išmanyti socialinės veiklos organizavimo būdus ir socialinio darbo metodus;
3.10. gebėti dirbti savarankiškai, mokėti planuoti, organizuoti ir kontroliuoti padalinio darbuotojų veiklą;
3.11. mokėti analizuoti, sisteminti, apibendrinti informaciją, rengti išvadas, ataskaitas, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
3.12. gerbti paslaugų gavėjus ir vertinti juos vienodai, teikti jiems pagalbą nepriklausomai nuo jų socialinės padėties, tikėjimo, lyties, rasės, įsitikinimų ar pažiūrų;
3.13. kurti tinkamus bendradarbiavimo santykius tarp padalinio darbuotojų, paslaugų gavėjų, jų šeimos, bendruomenės;
3.14. gebėti dirbti komandoje priimant sprendimus ir pasidalinti atsakomybe;
3.15. laikytis konfidencialumo, apie paslaugos gavėją žinomą informaciją teikti tik įstatymų numatytais atvejais ir tik siekiant apginti geriausius paslaugos gavėjo interesus;
3.16. būti sąžiningam, atsakingam, empatiškam, mandagiam, tolerantiškam, žinoti bendrąsias ir socialinio darbo etikos normas bei jų laikytis;
3.17. nuolat siekti atnaujinti savo teorines žinias ir praktinius įgūdžius bei gebėjimus, kelti savo kvalifikaciją.
3.18. draudžiama ateiti į darbą neblaiviam, darbo metu vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines bei toksines medžiagas.
III. FUNKCIJOS
4. Padalinio vedėjas socialiniams reikalams vykdo šias funkcijas:
4.1. planuoja, organizuoja, kontroliuoja ir atsako už padalinio veiklą, atitinkančią jos tikslus ir uždavinius;
4.2. inicijuoja ir organizuoja įvairių socialinių programų, priemonių ir paslaugų teikimą socialiai pažeistoms šeimoms ir asmenims;
4.3. teikia Centro direktoriui ir (ar) Centro direktoriaus pavaduotojui siūlymus dėl padalinio ir darbuotojų darbo organizavimo tobulinimo, socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo, kitų su padalinio veikla susijusių klausimų;
4.4. teikia profesinę, metodinę pagalbą padalinio socialiniams darbuotojams, atvejo vadybininkams;
4.5. analizuoja padalinio darbuotojų mokymosi ir profesinės kompetencijos tobulinimosi poreikį, skatina padalinio darbuotojus tobulinti savo profesinę kompetenciją, dalykiškai bendradarbiauti, atestuotis, diegti naujus socialinio darbo metodus;
4.6. rengia padalinio veiklos planus, organizuoja ir koordinuoja padalinio veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą, pavaldžių darbuotojų ir savanorių veiklą, skiria užduotis ir kontroliuoja darbo kokybę, su Centro direktoriumi ir (ar) Centro direktoriaus pavaduotoju socialiniams reikalams derina padalinio darbuotojų darbo planus ir (ar) darbo grafikus, vykdo darbo laiko apskaitą;
4.7. organizuoja apklausas dėl padalinio teikiamų paslaugų kokybės, apibendrina minėtų apklausų rezultatus, atsižvelgiant į gautus rezultatus teikia siūlymus Centro direktoriui ir (ar) Centro direktoriaus pavaduotojui socialiniams reikalams dėl paslaugų gerinimo ir tobulinimo;
4.8. pagal savo kompetencijas pildo duomenis Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS);
4.9. rengia pasitarimus padalinio darbuotojams, telkia juos ir kitus specialistus bendrai komandinei veiklai;
4.10. organizuoja socialinių išmokų skyrimą paslaugomis, socialinėmis kortelėmis;
4.11. organizuoja mokinių aprūpinimą mokinio reikmenimis;
4.12. organizuoja gaunamos labdaros, paramos paskirstymą bei perdavimą gavėjams;
4.13. prireikus lanko socialinę riziką patiriančias šeimas, asmenis, vaikus, kitus socialiai pažeidžiamus asmenis namuose, aiškinasi darbuotojų teikiamų paslaugų kokybę;
4.14. nagrinėja gyventojų prašymus, pareiškimus, skundus pagal savo kompetenciją, informuoja ir konsultuoja padalinio paslaugų gavėjus socialinių paslaugų teikimo klausimais;
4.15. bendradarbiauja su švietimo, kultūros, socialinės apsaugos, sveikatos priežiūros, teisėsaugos, kitomis valstybinėmis, visuomeninėmis bei religinėmis organizacijomis ir jų specialistais, pagal kompetenciją atstovauja padalinio interesams kitose įstaigose ir organizacijose;
4.16. dalyvauja savivaldybės mero, administracijos direktoriaus ar Centro direktoriaus įsakymais įsteigtų komisijų, darbo grupių, asociacijų veikloje;
4.17. organizuoja ir kontroliuoja padalinio teikiamų paslaugų gavėjų bylų formavimą pagal nustatytus reikalavimus;
4.18. skiria padalinio darbuotojams metodines ir metines užduotis, organizuoja ir vykdo jų metinius vertinimus, teikia Centro direktoriui siūlymus dėl darbuotojų skatinimo ir drausminių nuobaudų skyrimo;
4.19. rengia ir teikia socialinių paslaugų teikimo ir padalinio statistines, veiklos ir kitas (pagal poreikį) ataskaitas, organizuoja padalinio veiklos srities teisės aktų ir kitų dokumentų projektų rengimą bei juos rengia, pagal poreikį rengia Centro veiklos dokumentus;
4.20. tobulina savo profesinę kompetenciją ir kelia kvalifikaciją;
4.21. inicijuoja padalinio reikmėms reikalingų prekių ar paslaugų viešuosius pirkimus, dalyvauja juos organizuojant;
4.22. apie Centro paslaugų gavėjų, darbuotojų gyvybei ir sveikatai, Centro turtui iškilusią grėsmę informuoja Centro direktorių, tarnybas, galinčias padėti esamoje situacijoje;
4.23. laikosi saugaus darbo, priešgaisrinės saugos ir elektros saugos reikalavimų;
4.24. laikosi konfidencialumo ir korupcijos prevencijos principų, etikos normų, profesinėje veikloje vadovaujasi Socialinių paslaugų srities darbuotojų etikos kodeksu;
4.25. laikosi vidaus darbo tvarkos taisyklių bei kitų Centro vidaus tvarką reguliuojančių norminių teisės aktų;
4.26. Centro direktoriui pavedus, atostogų ar ligos metu pavaduoja kitus Centro darbuotojus;
4.27. vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio teisėtus Centro direktoriaus įsakymus.