I. PAREIGYBĖ
1. Pagalbos šeimai padalinio (toliau – Padalinys) socialinio darbuotojo darbui su šeimomis pareigybės paskirtis – teikti socialinės priežiūros paslaugas šeimoms, ugdant ir palaikant šeimos narių socialinius įgūdžius.
2. Pareigybės lygis – A2.
II. SPECIALŪS REIKALAVIMAI PAREIGYBEI
3. Turi būti įgijęs socialinio darbo kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį arba baigęs socialinio darbo studijų krypties programą ir įgijęs socialinių mokslų kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį, arba iki 2014 m. gruodžio 31 d. įgijęs kitą kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį ir socialinio darbuotojo kvalifikaciją ar baigęs socialinio darbo studijų programą, ar socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka baigęs socialinio darbuotojo praktinei veiklai pasirengti skirtus mokymus, arba įgijęs socialinės pedagogikos kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį ar socialinio pedagogo kvalifikaciją.
4. Turi būti susipažinęs, išmanyti ir gebėti savo darbe vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, kitais norminiais teisės aktais, Elektrėnų savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, administracijos direktoriaus įsakymais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą.
5. Turi būti susipažinęs ir savo veikloje vadovautis Centronuostatais, Centro vidaus tvarkos taisyklėmis, Centro direktoriaus įsakymais, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės, civilinės saugos instrukcijomis bei šiuo pareigybės aprašymu.
6. Mokėti valstybinę kalbą pagal trečiąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, nustatytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų patvirtinimo ir įgyvendinimo“, gebėti rengti dokumentus, žinoti jų tvarkymo ir apskaitos taisykles.
7. Turėti kompiuterinio raštingumo žinių ir įgūdžių, gebėti naudotis informacinėmis technologijomis ir ryšio priemonėmis (MS Office, Teams ir Zoom programomis, interneto naršykle, elektroninio pašto programa).
8. Mokėti valdyti, kaupti, sisteminti informaciją ir rengti išvadas, ataskaitas.
9. Nuolat siekti atnaujinti savo teorines žinias ir praktinius įgūdžius bei gebėjimus, domėtis socialinio darbo naujovėmis, jas taikyti socialiniame darbe, tobulinti profesinę kompetenciją ir kelti kvalifikaciją.
III. FUNKCIJOS
10. Socialinis darbuotojas darbui su šeimomis vykdo šias funkcijas:
10.1. užmegzti santykį su šeima, patiriančia įvairių sunkumų, įtraukti ją į pagalbos teikimo procesą;
10.2. kartu su socialinių paslaugų gavėju vertinti šeimos (asmens) socialinių paslaugų poreikį, jų turimus ir trūkstamus įgūdžius, gebėjimus ir galimybes,
10.3. vadovaujantis žmogiškomis vertybėmis, abipusės pagarbos, tarpusavio bendradarbiavimo principais, planuoti ir teikti socialinę pagalbą šeimoms jų socialinėje aplinkoje, namuose, susitinkant su šeima Centre ar kitose sutartose vietose, palaikant kontaktą su šeima kitomis priemonėmis, pavyzdžiui, telefonu;
10.4. dirbti socialinį darbą su vaiku ir šeima, pagal individualius asmens poreikius teikti socialines paslaugas juos konsultuojant (individualiai ir grupėmis), teikiant emocinę bei socialinę pagalbą ir didinant šeimos motyvaciją dalyvauti kompleksinės pagalbos ar prevencinės pagalbos teikimo procese, pozityvios tėvystės mokymuose, šeimos stiprinimo programose, nesmurtinio elgesio mokymo programose, priklausomybės ligų gydymo ir kitose programose;
10.5. teikti šeimai reikalingą informaciją ir žinias, ugdyti tėvystės įgūdžius, socialinius įgūdžius, skatinant glaudesnį šeimos santykį su socialine aplinka, organizuoti šeimų pagalbos sau grupes, kitą prevencinę pagalbą;
10.6. tarpininkauti šeimai dėl pagalbos priemonių (pvz., psichologinės pagalbos, psichosocialinės pagalbos krizių centre, paslaugų vaikų dienos centre, piniginės socialinės paramos, užimtumo, sveikatos priežiūros, švietimo ir ugdymo, socialinio būsto, specialiųjų pagalbos priemonių, specializuotos pagalbos centrųkompleksiškai teikiamos pagalbos), parengti šeimos narius kreiptis į kitas valstybės ir (ar) savivaldybių institucijas, įstaigas ar organizacijas, kuriose šeima gali gauti pagalbą, nusiųsti ir, esant poreikiui, palydėti į jas;
10.7. kartu su šeima numatyti veiksmus ir priemones, kuriomis bus siekiama teigiamų pokyčių šeimos gyvenime, ugdyti ir palaikyti šeimos narių motyvaciją;
10.8. bendradarbiauti ir veikti kartu su atvejo vadybininku organizuojant, planuojant ir teikiant pagalbą šeimai, teikti siūlymus atvejo vadybininkui dėl pagalbos šeimai veiksmingumo ir efektyvumo, keistis informacija apie situaciją šeimoje su atvejo vadybininku, informuoti jį apie pokyčius šeimoje;
10.9. teikti siūlymus atvejo vadybininkui dėl pagalbos plano, jo tikslinimo ir atnaujinimo, jame numatytų priemonių vaikui ir jo šeimai, atsižvelgiant į pakitusius šeimos poreikius ir (ar) pakitusią šeimos situaciją, įtraukiant šeimą į pagalbos plano rengimą ir peržiūrą;
10.10. dalyvauti atvejo nagrinėjimo posėdžiuose;
10.11. dalyvauti kuriant bei plėtojant pagalbos vaikams ir šeimoms paslaugų sistemą seniūnijoje bei (ar) savivaldybėje;
10.12. sistemingai lankyti priskirtas šeimas;
10.13. sudaryti šeimos bylas, tvarkyti jas, rengti, kaupti ir sisteminti dokumentaciją, susijusią su šeima, vesti socialinių paslaugų gavėjų apskaitą;
10.14. bendrauti ir bendradarbiauti su asmenimis iš šeimos socialinės aplinkos jų socialinėms problemoms spręsti;
10.15. vertinti šeimai bei vaikui teikiamos socialinės priežiūros veiksmingumą ir efektyvumą;
10.16. teikti siūlymus dėl socialinių išmokų skyrimo būdo Elektrėnų savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui;
10.17. teikti ataskaitas, reikiamą informaciją ir siūlymus Padalinio vedėjui ar Centro direktoriui;
10.18. turint pagrįstos informacijos apie smurto prieš vaiką atvejį ar apie daromą ar galimai padarytą nusikalstamą veiką vaiko atžvilgiu, pranešti policijai ir (ar) Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai ar jos įgaliotam teritoriniam skyriui bei Centro direktoriui, Padalinio vedėjui socialiniams reikalams;
10.19. laikytis konfidencialumo, korupcijos prevencijos principų, tarnybinės etikos normų, profesinėje veikloje vadovautis Socialinių paslaugų srities darbuotojų etikos kodeksu;
10.20. bendradarbiauti su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis socialinių paslaugų teikimo srityje;
10.21. koordinuoti komandoje dirbančių individualios priežiūros darbuotojų darbo planų sudarymą.
10.22. tausoti Centro turtą ir lėšas, užtikrinti efektyvų jų naudojimą;
10.23. Centro direktoriui pavedus, atostogų, komandiruotės ar ligos metu pavaduoti kitus Centro socialinius darbuotojus darbui su šeimomis;
10.24. vykdyti kitas Pagalbos šeimai padalinio vedėjo ar Centro direktoriaus jam pavestas su Centro funkcijomis susijusias nenuolatinio pobūdžio užduotis tam, kad būtų pasiekti Centro tikslai ir įgyvendinti uždaviniai.