Elektrėnų socialinių paslaugų centro Pagalbos namuose padalinio vedėjo socialiniams reikalams pareigybės aprašymas

I. PAREIGYBĖ

1. Pagalbos namuose padalinio (toliau – Padalinys) vedėjo socialiniams reikalams pareigybės paskirtis – socialinių paslaugų srities darbuotojas, kuris vadovauja, organizuoja, koordinuoja ir atsako už Padalinio veiklą.

2. Pareigybės lygis – A2.

II. SPECIALŪS REIKALAVIMAI PAREIGYBEI

3. Padalinio vedėjas socialiniams reikalams turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:

3.1. turėti aukštąjį socialinio darbo ar jam prilygintą išsilavinimą; turėti ne mažesnę kaip 2 metų patirtį socialinio darbo srityje;

3.2. mokėti valstybinę kalbą pagal trečiąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, nustatytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų patvirtinimo ir įgyvendinimo“, išmanyti Dokumentų valdymą, žinoti Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles;

3.3. turėti kompiuterinio raštingumo žinių ir įgūdžių, gebėti naudotis informacinėmis technologijomis ir ryšio priemonėmis (MS Office, Teams ir Zoom programomis, interneto naršykle, elektroninio pašto programa ir kt.);

3.4. žinoti Centro veiklos specifiką, tikslus bei funkcijas, struktūrą, įstaigos finansines ir technines galimybes;

3.5. žinoti darbo organizavimo tvarką, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės saugos, elektros saugos reikalavimus ir taikyti juos savo darbe;

3.6. žinoti ir išmanyti socialinės veiklos organizavimo būdus ir socialinio darbo metodus;

3.7. gebėti dirbti savarankiškai, mokėti planuoti, organizuoti ir kontroliuoti tarnybos darbuotojų  veiklą;

3.8. mokėti analizuoti, sisteminti, apibendrinti informaciją, rengti išvadas, ataskaitas, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;

3.9. gerbti paslaugų gavėjus ir vertinti juos vienodai, teikti jiems pagalbą  nepriklausomai  nuo jų socialinės padėties, tikėjimo, lyties, rasės, įsitikinimų ar pažiūrų;

3.10. kurti  tinkamus bendradarbiavimo santykius tarp Padalinio darbuotojų, paslaugų gavėjų, jų šeimos, bendruomenės;

3.11. gebėti dirbti komandoje priimant sprendimus ir pasidalinti atsakomybe;

3.12. laikytis konfidencialumo, apie paslaugų gavėją žinomą informaciją  teikti tik įstatymų numatytais atvejais ir tik siekiant apginti geriausius paslaugų gavėjo interesus;

3.13. būti sąžiningam, atsakingam, empatiškam, mandagiam, tolerantiškam, žinoti bendrąsias ir socialinio darbo etikos normas bei jų laikytis;

3.14. nuolat siekti atnaujinti savo teorines žinias ir praktinius  įgūdžius bei gebėjimus, kelti savo kvalifikaciją.

3.15. Padalinio vedėjui draudžiama ateiti į darbą neblaiviam, darbo metu vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines bei toksines medžiagas.

III. FUNKCIJOS

4. Padalinio vedėjas socialiniams reikalams vykdo šias funkcijas:

4.1. rengia kuruojamo padalinio veiklos planus, organizuoja ir koordinuoja kuruojamo padalinio veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą, pavaldžių darbuotojų ir savanorių veiklą, kontroliuoja darbo kokybę, su Centro direktoriumi ir (ar) direktoriaus pavaduotoju socialiniams reikalams derina socialinių paslaugų įstaigos padalinio darbuotojų darbo planus ir (ar) darbo grafikus;

4.2. gavęs sprendimą dėl socialinių paslaugų namuose skyrimo neįgaliam, senyvo amžiaus ar kitam, turinčiam socialinių problemų ir negalinčiam savimi pasirūpinti asmeniui, apsilanko jo namuose, įvertina asmens savarankiškumą, gyvenimo sąlygas, numato paslaugų gavėjui reikalingas socialines paslaugas namuose;

4.3. pagal pateiktus duomenis nustato asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas namuose finansines galimybes, vadovaudamasis savivaldybės tarybos nustatytais įkainiais, nustato paslaugų kainą, kiekį ir dažnumą per savaitę, parengia sutartį su paslaugų gavėju dėl paslaugų teikimo, apmokėjimo ir pateikia ją Centro direktoriui pasirašyti;

4.4. priskiria paslaugų gavėjui individualios priežiūros darbuotoją paslaugoms namuose teikti;

4.5. teikia siūlymus dėl pagalbos pinigų mokėjimo, kontroliuoja jų panaudojimą;

4.6. koordinuoja ir kontroliuoja maitinimo paslaugų organizavimo, asmens higienos paslaugų teikimą;

4.7. kontroliuoja neįgaliųjų asmenų aprūpinimą techninės pagalbos priemonėmis, bendradarbiauja su techninės pagalbos priemonių gamintojais ir platintojais;

4.8. koordinuoja ir kontroliuoja specialiojo transporto paslaugos teikimą;

4.9. koordinuoja ir kontroliuoja asmens gebėjimų pasirūpinti savimi ir priimti kasdienius sprendimus atliktų vertinimų ir išvadų rengimą;

4.10. informuoja, konsultuoja paslaugų gavėjus ir jų artimuosius apie padalinyje teikiamas paslaugas, esant poreikiui, aplanko paslaugų gavėjus namuose;

4.11. atsako už padalinio teikiamų paslaugų gavėjų bylų tinkamą formavimą;

4.12. teikia  siūlymus Centro direktoriui ir (ar) direktoriaus pavaduotojui socialiniams reikalams dėl kuruojamo padalinio ir (ar) pavaldžių darbuotojų darbo organizavimo tobulinimo, socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo, jų kokybės gerinimo, kitų su padalinio veikla susijusių klausimų;

4.13. sudaro darbuotojams asmeninius darbo grafikus, vykdo darbo laiko apskaitą, skiria užduotis, teikia metodines konsultacijas dėl socialinių paslaugų namuose teikimo, rengia pasitarimus Padalinio darbuotojams, telkia juos ir kitus specialistus bendrai komandinei veiklai;

4.14. vertina Padalinio darbuotojų socialinio darbo su asmeniu, šeima ir paslaugų jiems teikimo veiksmingumą;

4.15. skiria Padalinio darbuotojams metines užduotis, organizuoja ir vykdo jų metinius vertinimus, teikia siūlymus Centro direktoriui dėl paskatinimų skyrimo Padalinio darbuotojams, informuoja apie darbo drausmės pažeidimus;

4.16. bendradarbiauja su socialinės apsaugos, sveikatos priežiūros, švietimo ir kitomis valstybinėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir jų specialistais;

4.17. viešina Padalinio veiklą;

4.18. pagal kompetenciją atstovauja Padalinio interesams kitose įstaigose ir organizacijose;

4.19. inicijuoja, organizuoja ir dalyvauja projektinėje, socialinių programų rengimo ir vykdymo veikloje;

4.20. organizuoja apklausas dėl Padalinio teikiamų paslaugų kokybės, apibendrina minėtų apklausų rezultatus, atsižvelgiant į gautus rezultatus teikia siūlymus Centro direktoriui ir (ar) direktoriaus pavaduotojui dėl paslaugų gerinimo ir tobulinimo;

4.21. analizuoja pavaldžių darbuotojų mokymosi ir profesinės kompetencijos tobulinimosi poreikį, teikia siūlymus Centro direktoriui ir (ar) direktoriaus pavaduotojui dėl Padalinio darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo, kelia savo profesinę kvalifikaciją;

4.22. pildo duomenis Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS), rengia ir teikia Centro direktoriui ir (ar) direktoriaus pavaduotojui socialinių paslaugų teikimo bei veiklos vykdymo ir kitas (pagal poreikį) ataskaitas;

4.23. organizuoja Padalinio veiklos srities teisės aktų ir kitų dokumentų projektų rengimą ir juos rengia, taip pat rengia Centro veiklos bei informacinius dokumentus, paklausimus ir atsakymus valstybės ir savivaldybių įstaigoms, nagrinėja skundus pagal savo kompetenciją;

4.24. inicijuoja Padalinio reikmėms reikalingų prekių ar paslaugų viešuosius pirkimus, dalyvauja juos organizuojant;

4.25. laikosi konfidencialumo, korupcijos prevencijos principų, tarnybinės etikos normų, profesinėje veikloje vadovaujasi Socialinių paslaugų srities darbuotojų etikos kodeksu;

4.26. laikosi vidaus darbo tvarkos taisyklių bei kitų Centro vidaus tvarką reguliuojančių norminių teisės aktų;

4.27. Centro direktoriui pavedus, atostogų ar ligos metu pavaduoja kitus Centro darbuotojus;

4.28. vykdo kitus teisėtus su Centro funkcijomis susijusius Centro direktoriaus nurodymus.