I. PAREIGYBĖ
1. Pagalbos namuose padalinio (toliau – Padalinys) socialinio darbuotojo pareigybės paskirtis – padėti Padalinio vedėjui socialiniams reikalams planuoti, organizuoti ir koordinuoti Padalinio veiklą, teikti socialines paslaugas Padalinio paslaugų gavėjams.
2. Pareigybės lygis – A2.
II. SPECIALŪS REIKALAVIMAI PAREIGYBEI
3. Turi būti įgijęs socialinio darbo kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį arba baigęs socialinio darbo studijų krypties programą ir įgijęs socialinių mokslų kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį, arba iki 2014 m. gruodžio 31 d. įgijęs kitą kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį ir socialinio darbuotojo kvalifikaciją ar baigęs socialinio darbo studijų programą, ar socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka baigęs socialinio darbuotojo praktinei veiklai pasirengti skirtus mokymus.
4. Turi būti susipažinęs, išmanyti ir gebėti savo darbe vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, kitais norminiais teisės aktais, Elektrėnų savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, administracijos direktoriaus įsakymais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą.
5. Turi būti susipažinęs ir savo veikloje vadovautis Centronuostatais, Centro vidaus tvarkos taisyklėmis, Centro direktoriaus įsakymais, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės, civilinės saugos instrukcijomis, higienos normomis ir taisyklėmis bei šiuo pareigybės aprašymu.
6. Mokėti valstybinę kalbą pagal trečiąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, nustatytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų patvirtinimo ir įgyvendinimo“, gebėti rengti dokumentus, žinoti jų tvarkymo ir apskaitos taisykles.
7. Turėti kompiuterinio raštingumo žinių ir įgūdžių, gebėti naudotis informacinėmis technologijomis ir ryšio priemonėmis (MS Office, Teams ir Zoom programomis, interneto naršykle, elektroninio pašto programa).
8. Gebėti dirbti savarankiškai, mokėti planuoti ir organizuoti savo bei individualios priežiūros personalo veiklą.
9. Mokėti valdyti, kaupti, sisteminti informaciją ir rengti išvadas, ataskaitas.
III. FUNKCIJOS
10. Socialinio darbuotojo funkcijos:
10.1. renka, kaupia, analizuoja ir sistemina informaciją apie negalią turinčių suaugusių asmenų ir vaikų, senyvo amžiaus, socialinę riziką patiriančių ir negalinčių savimi pasirūpinti asmenų padėtį, socialinių paslaugų poreikį, socialinę aplinką, organizuoja jų apskaitą;
10.2. konsultuoja, informuoja asmenis, šeimas socialinių paslaugų klausimais. Jiems tarpininkauja, pataria, pagal kompetenciją atstovauja jų interesams;
10.3. lankosi Padalinio paslaugas gaunančių senyvo amžiaus, negalią turinčių asmenų, vaikų su negalia, socialinę riziką patiriančių ir negalinčių savimi pasirūpinti asmenų namuose, užmezga santykį su asmenimis, patiriančiais įvairių sunkumų, įtraukia juos į pagalbos teikimo procesą;
10.4. organizuoja ir teikia transporto paslaugas pagal Elektrėnų savivaldybės tarybos nustatytą tvarką;
10.5. organizuoja maitinimo, asmens higienos paslaugų teikimą pagal Elektrėnų savivaldybės tarybos nustatytą tvarką;
10.6. aprūpina gyventojus techninės pagalbos priemonėmis, registruoja jų išdavimą ir grąžinimą, bendradarbiauja su techninės pagalbos priemonių gamintojais ir platintojais, teikia ataskaitas, pasiūlymus dėl techninės pagalbos priemonių poreikio bei tobulinimo;
10.7. atlieka asmens gebėjimo pasirūpinti savimi ir priimti kasdienius sprendimus vertinimus ir rengia išvadas;
10.8. stebi paslaugas gaunančių asmenų situaciją, sveikatos būklę, materialinę padėtį ir informuoja Padalinio vedėją apie pasikeitusius socialinių paslaugų poreikius bei mokėjimo už paslaugas galimybes;
10.9. padeda Padalinio vedėjui planuoti, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti socialines paslaugas namuose teikiančių darbuotojų veiklą, aprūpinti juos reikiamomis darbo priemonėmis, sudaryti darbo grafikus;
10.10. teikia informaciją ir siūlymus Padalinio vedėjui, Centro direktoriui ar jo paskirtiems asmenims dėl socialinių paslaugų organizavimo, jų kokybės gerinimo;
10.11. nedelsiant informuoja Padalinio vedėją apie problemas, kylančias teikiant socialines paslaugas namuose, inicijuoja problemų sprendimą;
10.12. teikia siūlymus dėl pagalbos pinigų skyrimo, organizuoja jų mokėjimą;
10.13. rengia ataskaitas ir kitus dokumentus pagal poreikį savo kompetencijos ribose, pildo jam priskirtą dokumentaciją;
10.14. formuoja paslaugų gavėjų bylas, rengia, kaupia ir sistemina dokumentaciją, susijusią su paslaugų gavėjais, veda paslaugų gavėjų apskaitą;
10.15. suveda duomenis į socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS);
10.16. įvertina ir atlieka asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų, socialinės globos poreikio vertinimą, sudaro individualius socialinių paslaugų namuose teikimo planus, įtraukdamas į jų rengimą ir peržiūrą socialinių paslaugų gavėjus bei šeimos narius, vertina teikiamos socialinės priežiūros ir socialinės globos veiksmingumą ir efektyvumą;
10.17. kartu su socialinių paslaugų gavėju įvertina jo turimus ir trūkstamus įgūdžius, jo gebėjimus ir galimybes, paslaugų teikimo efektyvumą;
10.18. atsižvelgdamas į individualius poreikius skatina asmenį būti savarankišką, stiprina jo savitvarkos gebėjimus, skatina palaikyti ir stiprinti asmens socialinius ryšius su šeimos nariais ir (ar) artimaisiais;
10.19. bendrauja ir bendradarbiauja su asmeniu, jo šeima ir socialine aplinka, analizuoja galimus problemų sprendimo būdus, vertina asmens, šeimos motyvaciją ir galimybes patiems spręsti savo socialines problemas, kartu su socialinių paslaugų gavėju numato veiksmus ir priemones, kuriomis bus siekiama teigiamų jo ir jo padėties pokyčių;
10.20. skleidžia gerąją patirtį: įgytas teorines socialinio darbo žinias ir praktinius socialinio darbo įgūdžius bei gebėjimus;
10.21. dalyvauja socialinių paslaugų teikimo, socialinės integracijos, prevencijos ir kitų su vykdoma veikla susijusių projektų rengime ir įgyvendinime;
10.22. paskirsto, saugoja ir išduoda gaunamą labdarą socialiai pažeidžiamų grupių asmenims;
10.23. bendradarbiauja su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros, ugdymo ir kitomis valstybinėmis ir savivaldybės įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir jų specialistais, bendruomene socialinių paslaugų teikimo srityje;
10.24. nuolat atnaujina savo teorines žinias ir praktinius įgūdžius bei gebėjimus, tobulina profesinę kompetenciją ir kelia kvalifikaciją;
10.25. laikosi konfidencialumo, korupcijos prevencijos principų, tarnybinės etikos normų, profesinėje veikloje vadovaujasi Socialinių paslaugų srities darbuotojų etikos kodeksu;
10.26. teikdamas bei gaudamas informaciją apie pareiškėjus, paslaugų gavėjus, tvarkydamas paslaugų teikimo dokumentus ir juos saugodamas, užtikrina tinkamą asmens duomenų apsaugą;
10.27. laikosi vidaus darbo tvarkos taisyklių bei kitų Centro vidaus tvarką reguliuojančių norminių teisės aktų;
10.28. Centro direktoriui pavedus, atostogų ar ligos metu pavaduoja kitus Centro darbuotojus;
10.29. vykdo kitus teisėtus su Centro funkcijomis susijusius Padalinio vedėjo ir/ar Centro direktoriaus nurodymus;
10.30. savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais norminiais aktais, Elektrėnų savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Centro direktoriaus įsakymais ir šiuo pareigybės aprašymu.