I. PAREIGYBĖ
1. Elektrėnų socialinių paslaugų centro (toliau – Centras) direktoriaus pavaduotojo socialiniams reikalams paskirtis – įstaigos socialinio darbo, socialinių paslaugų teikimo koordinavimas, kokybės gerinimas ir priežiūra.
2. Pareigybės lygis – A2.
II. SPECIALŪS REIKALAVIMAI PAREIGYBEI
3. Direktoriaus pavaduotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimą:
3.1. turi būti įgyjęs aukštąjį socialinio darbo ar jam prilygintą išsilavinimas;
3.2. turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų patirtį socialinio darbo srityje ir ne mažesnė kaip 1 metų vadovaujamo darbo patirtį;
3.3. turi būti Lietuvos Respublikos pilietis arba turėti leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje;
3.4. turi mokėti valstybinę kalbą pagal trečiąją valstybinės kalbos mokėjimo kategoriją, nustatytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1688 „Dėl valstybinės kalbos mokėjimo kategorijų patvirtinimo ir įgyvendinimo.
3.5 privalo žinoti ir savo darbe vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu ir Darbo kodeksais, Darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos norminiais teisės aktais, savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, savivaldybės administracijos direktoriaus, Centro direktoriaus įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais norminiais aktais, įstaigos nuostatais ir šiuo pareigybės aprašymu;
3.6. išmanyti socialinės politikos, ekonomikos, vadybos, administravimo bei darbo santykių reguliavimo pagrindus ir gebėti taikyti šias žinias organizuojant bei koordinuojant socialinių paslaugų teikimą;
3.7. žinoti Centro veiklos specifiką, tikslus bei funkcijas, struktūrą, įstaigos finansines ir technines galimybes;
3.8. žinoti darbo organizavimo tvarką, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės saugos, elektros saugos reikalavimus;
3.9. labai gerai mokėti valstybinę kalbą, išmanyti Dokumentų valdymą, žinoti Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles;
3.10. mokėti rengti veiklos, socialinio darbo planus, paslaugų teikimo programas ir projektus;
3.11. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti, analizuoti informaciją, teikti išvadas, ataskaitas, sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu;
3.12. laikytis konfidencialumo, apie paslaugų gavėjus žinomą informaciją teikti tik įstatymų numatytais atvejais;
3.13. mokėti naudotis šiuolaikinėmis technologijomis ir ryšio priemonėmis (MS Office, Zoom ir Teams programomis, interneto naršykle, elektroninio pašto programa ir kt.);
3.14. būti sąžiningam, atsakingam, empatiškam, mandagiam, tolerantiškam, žinoti bendrąsias ir socialinio darbo etikos normas bei jų laikytis;
3.15. gebėti dirbti komandoje priimant sprendimus ir pasidalinti atsakomybe;
3.126 nuolat siekti atnaujinti savo teorines žinias ir praktinius įgūdžius bei gebėjimus, kelti savo kvalifikaciją.
III. FUNKCIJOS
4. Direktoriaus pavaduotojas vykdo šias funkcijas:
4.1. organizuoja ir koordinuoja socialinės globos, socialinių paslaugų teikimo, socialinių programų vykdymo procesą ir priemones, įskaitant individualių socialinės globos, socialinės priežiūros planų sudarymą, vertinimą ir aptarimą;
4.2. teikia profesinę, metodinę pagalbą Centro socialinių paslaugų srities darbuotojams;
4.3. analizuoja pavaldžių darbuotojų mokymosi ir kvalifikacijos kėlimo poreikį, teikia socialinių paslaugų įstaigos vadovui siūlymus dėl darbuotojų profesinės kompetencijos tobulinimo, skatina Centro socialinių paslaugų srities darbuotojus ir kitus specialistus tobulinti savo profesinę kompetenciją, meistriškumą, dalykiškai bendradarbiauti, atestuotis, diegti naujus socialinio darbo metodus;
4.4. organizuoja socialinių darbuotojų dalyvavimą atestacijoje, rengia reikalingus dokumentus ir teikia juos Centro direktoriui tvirtinti;
4.5 dalyvauja rengiant ir įgyvendinant Centro strateginį, veiklos planą, ilgalaikes ir trumpalaikes socialines programas, projektus, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja kuruojamų padalinių, projektų veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;
4.6 teikia Centro direktoriui siūlymus rengiant įsakymus, taisykles ir kitus Centro veiklą reglamentuojančius vidaus teisės aktus, organizuoja įstaigos veiklos srities teisės aktų projektų rengimą, jų svarstymą ir derinimą su kitomis institucijomis, rengia kitus Centro veiklos dokumentus (padalinių nuostatai, vidaus tvarkos taisyklės, socialinių paslaugų teikimo aprašai, darbuotojų pareigybių aprašymai ir pan.), teikia juos Centro direktoriui tvirtinti;
4.7. rengia ir teikia statistines, veiklos ir kitas (pagal poreikį) ataskaitas apie suteiktas socialines paslaugas ir kitas įstaigoje vykdomas veiklas;
4.8. Centro direktoriaus pavedimu organizuoja savanorišką socialinę veiklą įstaigoje;
4.9. atsako už paslaugų gavėjų asmens bylų sudarymą pagal nustatytus reikalavimus;
4.10. pagal kompetenciją atstovauja Centrui valstybės ir savivaldybės institucijose, palaiko glaudžius bendradarbiavimo ryšius su savivaldybės administracija, ugdymo, socialinės apsaugos, sveikatos priežiūros, kultūros, teisėtvarkos įstaigomis, Užimtumo tarnyba, seniūnais, nevyriausybinėmis organizacijomis, bendruomenėmis bei kitomis institucijomis;
4.11. telkia bendruomenės išteklius socialinei pagalbai teikti;
4.12. padeda socialinėje atskirtyje esantiems asmenims, šeimoms integruotis į visuomenę;
4.13. rūpinasi ir prižiūri, kad Centro socialinių paslaugų srities darbuotojai tinkamai atliktų savo pareigas ir teiktų kokybiškas paslaugas, prižiūri, kaip vykdomi Centro veiklą reglamentuojantys dokumentai;
4.14. teikia Centro direktoriui siūlymus dėl darbuotojų skatinimo ir drausminių nuobaudų skyrimo;
4.15. dalyvauja savivaldybės mero, administracijos direktoriaus ar Centro direktoriaus įsakymais įsteigtų komisijų, darbo grupių, asociacijų veikloje;
4.16. nagrinėja gyventojų prašymus, pareiškimus, skundus pagal savo kompetenciją, informuoja ir konsultuoja Centro paslaugų gavėjus socialinių paslaugų teikimo klausimais;
4.17. prireikus apsilanko Centro paslaugų gavėjų (socialinę riziką patiriančių šeimų, asmenų, vaikų, asmenų su negalia, senyvo amžiaus ir kitų socialiai pažeidžiamų asmenų) namuose, aiškinasi darbuotojų teikiamų paslaugų kokybę;
4.18. koordinuoja informacijos sklaidą visuomenei apie Centro veiklą, vykdomas programas bei įstaigos veiklos efektyvumą spaudoje, internete, informaciniuose stenduose, kitose visuomenės informavimo priemonėse;
4.19. pagal Centro direktoriaus įgaliojimą teikia informaciją kitų institucijų, žiniasklaidos atstovams;
4.20. kartu su Centro direktoriumi diegia socialinių paslaugų kokybės gerinimo sistemos priemones, kontroliuoja teikiamų paslaugų kokybę, teikia Centro direktoriui pasiūlymus dėl šių paslaugų kokybės gerinimo, organizavimo ir teikimo;
4.21. apie Centro paslaugų gavėjų, darbuotojų gyvybei ir sveikatai, Centro turtui iškilusią grėsmę informuoja Centro direktorių, tarnybas, galinčias padėti esamoje situacijoje;
4.22. vykdo nenuolatinio pobūdžio Centro direktoriaus pavedimus susijusius su Centro veikla;
4.23.laikinai nesant (ligos, atostogų, komandiruotės ir kt. atvejais) Centro direktoriaus, vykdo jo funkcijas.