I. PAREIGYBĖ
1. Atvejo vadybininko pareigybės paskirtis – koordinuoti atvejo vadybos procesą Elektrėnų savivaldybėje.
2. Pareigybės lygis – A2.
II. SPECIALŪS REIKALAVIMAI PAREIGYBEI
3. Atvejo vadybininkas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
3.1. Turi būti įgijęs aukštąjį socialinio darbo (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) kvalifikacinį laipsnį ar iki 2014 m. gruodžio 31 d. įgijęs kitą kvalifikacinį laipsnį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) ir socialinio darbuotojo kvalifikaciją, ar iki 2014 m. gruodžio 31 d. įgijęs kitą kvalifikacinį laipsnį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) ir baigęs socialinio darbo studijų programą ar įgijęs socialinės pedagogikos (bakalauro, magistro) kvalifikacinį laipsnį.
3.2. Turėti ne mažesnę kaip vienerių metų darbo ar savanorystės dirbant su šeima ar vaikais patirtį.
3.3. Turėti organizacinių gebėjimų (gebėti telkti bendram darbui su šeima ir vaiku kitus pagalbos teikėjus ir pan.).
3.4. Privalo nebūti įsiteisėjusiu apkaltinamuoju teismo nuosprendžiu pripažintas kaltu už nusikaltimus žmogaus seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui, už vaiko išnaudojimą pornografijai, pelnymąsi iš vaiko prostitucijos, vaiko įtraukimą į prostituciją ar disponavimą pornografinio turinio dalykais, kuriuose vaizduojamas vaikas arba asmuo pateikiamas kaip vaikas, vaiko pirkimą arba pardavimą, taip pat už kitus tyčinius sunkius ar labai sunkius nusikaltimus ar už analogiškas veikas, numatytas kitų valstybių baudžiamuosiuose įstatymuose, neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs ar panaikintas (šie duomenys tvarkomi vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsniu).
3.5. Šias pareigas einančio asmens valstybinės kalbos mokėjimo lygis turi atitikti valstybinės kalbos mokėjimo trečiąją kategoriją.
3.5. Turi būti susipažinęs, išmanyti ir gebėti savo darbe vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, kitais norminiais teisės aktais, Elektrėnų savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, administracijos direktoriaus įsakymais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų teikimą bei atvejo vadybos organizavimą.
3.6. Turi būti susipažinęs ir savo veikloje vadovautis Centro nuostatais, Centro vidaus tvarkos taisyklėmis, Centro direktoriaus įsakymais, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės, civilinės saugos instrukcijomis, higienos normomis ir taisyklėmis bei šiuo pareigybės aprašymu.
3.7. Turėti kompiuterinio raštingumo žinių ir įgūdžių, gebėti naudotis informacinėmis technologijomis ir ryšio priemonėmis (MS Office, Teams ir Zoom programomis, interneto naršykle, elektroninio pašto programa).
3.8. Gebėti rengti dokumentus, žinoti jų tvarkymo ir apskaitos taisykles.
3.9. Gerbti paslaugų gavėjus ir vertinti juos vienodai, teikti jiems pagalbą nepriklausomai nuo jų socialinės padėties, tikėjimo, lyties, rasės, įsitikinimų ar pažiūrų.
3.10. Gebėti dirbti komandoje priimant sprendimus ir pasidalinti atsakomybe.
3.11. Būti sąžiningam, empatiškam, mandagiam, žinoti bendrąsias ir socialinio darbo etikos normas bei jų laikytis, laikytis konfidencialumo, apie paslaugų gavėją žinomą informaciją teikti tik įstatymų numatytais atvejais ir tik siekiant apginti geriausius paslaugų gavėjo interesus.
3.12. Nuolat siekti atnaujinti savo teorines žinias ir praktinius įgūdžius bei gebėjimus, tobulinti savo profesinę kompetenciją.
III. FUNKCIJOS
4. Atvejo vadybininkas vykdo šias funkcijas:
4.1. formuoti ir stiprinti šeimos narių įgūdžius ir motyvaciją naudotis esama pagalbos sistema, savarankiškai spręsti kylančias problemas;
4.2. tarpusavio susitarimo principu, įtraukiant šeimą, vertinti pagalbos vaikui ir (ar) šeimai poreikius pagalbai bei numatyti galimus pagalbos šeimai būdus;
4.3. telkti pagalbos teikėjus planuojant ir teikiant pagalbą vaikui ir jo šeimai;
4.4. organizuoti atvejo nagrinėjimo posėdžius, planuoti pagalbą šeimai, kartu su šeima bei atvejo vadybos procese dalyvaujančiais asmenimis sudarant ir įgyvendinant pagalbos planą;
4.5. koordinuoti pagalbos plano įgyvendinimą, vertinti pagalbos plano poveikį vaikui ir(ar) šeimai, jo rezultatyvumą, efektyvumą;
4.6. koordinuoti socialinių darbuotojų, dirbančių su šeimomis, veiklą, telkiant komandą, reguliariai organizuojant bendrus pasitarimus, esant poreikiui, teikiant jiems metodinę pagalbą ir kt.;
4.7. inicijuoti socialinį darbą su šeimos socialine aplinka tam, kad šeima galėtų sėkmingiau integruotis visuomenėje, pagal poreikį koordinuoti prevencinę pagalbą, pasitelkiant šeimos socialinę aplinką, bendruomenę, socialinius darbuotojus ir kitus pagalbos teikėjus, renkant ir analizuojant informaciją apie pagalbos teikėjus vietos bendruomenėje;
4.8. dalyvauti kuriant bei plėtojant pagalbos vaikams ir šeimoms paslaugų sistemą seniūnijoje ir (ar) savivaldybėje;
4.9. bendradarbiauti su valstybės ir (ar) savivaldybių institucijomis, įstaigomis, kitomis organizacijomis;
4.10. teikti siūlymus savivaldybės tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui dėl pagalbos vaikams ir šeimoms paslaugų poreikio užtikrinimo savivaldybėje;
4.11. vykdyti kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;
4.12. rengti statistines, veiklos ir kitas (pagal poreikį) ataskaitas, informacinius ir kitus dokumentus, paklausimus ir atsakymus valstybės ir savivaldybių įstaigoms, nagrinėti skundus ir pasiūlymus;
4.13. pagal savo kompetencijas pildyti duomenis Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS);
4.14. laikytis konfidencialumo, korupcijos prevencijos principų, etikos normų, profesinėje veikloje vadovautis Socialinių paslaugų srities darbuotojų etikos kodeksu;
4.15. Centro direktoriui pavedus, atostogų ar ligos metu pavaduoti kitus Centro Pagalbos šeimai padalinio darbuotojus;
4.16. vykdyti su Centro funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio direktoriaus pavedimus tam, kad būtų pasiekti Centro tikslai ir įgyvendinti uždaviniai.